قوانین انتخاب واحد دانشگاه آزاد ۱۴۰۲
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

قوانین انتخاب واحد دانشگاه آزاد دارای ماده و تبصره هایی می باشد که دانشجویان باید از تمامی آنها اطلاع داشته باشند و در هنگام انتخاب واحد به تمامی آنها دقت کامل داشته باشند. تا بعدها دچار مشکل نشوند. از جمله دیگر قوانین انتخاب واحد دانشگاه آزاد سقف انتخاب واحد دانشگاه آزاد است که دانشجویان در شرایط خاص چند واحد حق انتخاب واحد دارند و یا در صورت مشروطی چند واحد درس می توانند انتخاب کنند و در صورت معدل الف و کسب معدل ۱۷ به بالا چند واحد می توانند انتخاب کنند.

افراد باید از تمامی این موارد آگاهی داشته و بر اساس این قوانین انتخاب خود را از روی چارت قرار داده شده برای هر رشته انتخاب کنند و در صورت نیاز می توانند برای آگاهی بیشتر از قوانین انتخاب واحد با کارشناسان ایران تحصیل در ارتباط باشند.

زمان انتخاب واحد دانشگاه آزاد ۱۴۰۲

???? وظیفه دانشجویان پس از پرداخت کلی یا قسمتی از شهریه دانشگاه آزاد در آغاز هر ترم، این است که وارد سایت آموزشیار به نشانی edu.iau.ac. ir‌ شده‌ و با رعایت حداقل واحدهای لازم و برنامه درسی ترم جاری، انتخاب واحد خود را انجام دهند.

زمان انتخاب واحد دانشگاه آزاد از تاریخ ۱۲ شهریور آغاز می‌شود و تا ۲۴ شهریور ماه ادامه می‌یابد.

قوانین مربوط به انتخاب واحد دانشگاه آزاد

???? قوانین انتخاب واحد دانشگاه آزاد در سال جاری به شرح زیر است:

???? دانشجو بایستی در هر نیم سال تحصیلی اول و دوم حداقل ۱۲ و حداکثر ۲۰ واحد را انتخاب کند. حداکثر تعداد انتخاب واحد برای ترم تابستانه بین ۶ الی ۸ واحد است.

???? در صورتی که کارنامه دانشجو در ترم قبل ۱۷ و ۱۷ به بالا باشد با تایید دانشگاه می تواند ۲۴ واحد انتخاب کند.

????  در صورتی که دانشجو درترم آخر با ۲۴ واحد می تواند فارق التحصیل گردد اگر معدلش بالای ۱۰ باشد با تاییده دانشگاه می تواند تمام واحد های باقیمانده را انتخاب کند.

????  دانشجو می تواند در صورتی که با ۱۰ واحد فارق التحصیل می شود تمامی واحد ها را در ترم تابستانه انتخاب کند.

????  دانشجو همزمان نمی تواند از مفاد ۲ و ۳ استفاده کند.

????  در صورتی که واحد های دانشجو بنا به دلایل آموزشی به کمتر از ۱۲ واحد برسد و در اختیار دانشجو نباشد، این نیمسال برای دانشجو به عنوان نیمسال کامل محسوب خواهد شد. لازم است بدانید که در مشروط و یا ممتاز شدن دانشجو کاملا بی تاثیر می باشد.

????  دانشجو می بایست در زمان تعیین شده برای انتخاب واحد نسبت به انجام فرایند انتخاب واحد در بازه زمانی تعیین شده اقدام کند. در صورت تاخیر نباید تاخیرش بیش از سه شانزدهم ساعات هر کلاس باشد. مدت تاخیر در انتخاب واحد دانشجو جزو غیبت برای او محاسبه می شود.

????  هر درسی از لحاظ ارتباط با دروس دیگر به دو حالت می باشد، آن دو حالت وابسته و مستقل هستند.

???? اگر دانشجو برای فارق التحصیلی خود دو درس نظری داشته باشد و بر حسب سقف انتخاب واحد نتواند آن دو درس را در نیمسال انتخاب واحد کنم با تایید مدیر گروه می تواند آن دو درس را یا معرفی به استاد و یا در ترم تابستانی انتخاب کند.

????  در صورتی که دانشجو درسی را انتخاب کند که هم واحد عملی و هم نظری داشته باشد و در واحد عملی نمره قبولی را کسب کرده باشد ولی در واحد نظری قبول نشده باشد بنا به این ماده می تواند واحد نظری را به صورت معرفی به استاد انتخاب واحد کند.

???? تعداد واحد جبرانی برای دوره کارشناسی ناپیوسته اگر با تایید و تشخیص گروه آموزشی همراه باشد حداکثر ۶ واحد می باشد. نمره دروس جبرانی کارنامه کل و میانگین نمرات محاسبه نمی گردد.

????  دانشگاه می تواند برای دانشجویان دوره کاردانی پیوسته و یا دوره کارشناسی ناپیوسته که  معدل آنها زیر ۱۴ است و در رشته غیر مرتبط پذیرفته شده اند، حداکثر ۲۰ واحد دروس جبرانی به آنها ارائه دهد. لازم است دانشجویان مطلع باشند که نمره دروس جبرانی در معدل میانگین نیم سال و کل محاسبه نمی گردد.

????  دانشجویان باید مطلع باشند که حداقل نمره قبولی در هر درس ۱۰ می باشد.

????  اگر دانشجویی در نیم سالی در تعدادی از دروس نمره قبولی و در تعدادی نمره مردود کسب کنند. و در ترم بعد دروس مردودی را انتخاب کرده و قبول شوند تمامی نمرات قبولی و مردودی در کارنامه آنها ثبت خواهد شد و باقی می ماند ولی این نمرات در محاسبه میانگین کل بی تاثیر و بی اثر هستند.

 منبع: https://irantahsil.org/%D9%82%D9%88%D8%A7%D9%86%DB%8C%D9%86-%D8%A7%D9%86%D8%AA%D8%AE%D8%A7%D8%A8-%D9%88%D8%A7%D8%AD%D8%AF-%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B4%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D8%A2%D8%B2%D8%A7%D8%AF/





:: بازدید از این مطلب : 89
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 مهر 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: